Naar aanleiding van de 2 brieven die wij richting OCW en UWV hebben gestuurd over de problemen die ouders ondervinden met de tolkvoorziening binnen het reguliere onderwijs, kregen wij vanuit de Centrale Cliëntenraad van het UWV het verzoek om een aantal casussen te verzamelen. Mede dankzij jullie input hebben wij een dossier kunnen maken waarin voorbeelden staan van alle knelpunten die wij in onze eerste brief hebben benoemd. De Cliëntenraad heeft vervolgens uitgezocht waar ze dit het beste binnen het UWV zouden kunnen aankaarten.
Tot onze grote verbazing hebben wij afgelopen woensdag een brief ontvangen van de heer Tof Thissen, directeur WERKbedrijf binnen het UWV, met een uitnodiging voor een gesprek. Lees hier de inhoud van de brief.
Wij willen jullie enorm bedanken voor de input. Maar we zeggen er meteen bij, mocht je nu problemen ondervinden met de tolkvoorziening, blijf ze melden bij oudergroepvandovekinderen@gmail.com.
Wij zullen deze week ingaan op de uitnodiging van het de heer Thissen en hopen dat we constructief kunnen meewerken om de tolkvoorziening goed toegankelijk te maken voor onze kinderen!