Onze Ambassadeurs

Ik ben Ingrid Liese (49) en moeder van een dove zoon (2012). Ik ben Virtueel Assistent en ik werk vanuit huis voor (online) ondernemers.

Onze zoon is op 1 jarige leeftijd geïmplanteerd met twee ci’s. Al vanaf 7 maanden gebaren wij naar hem, maar dat pikte hij niet op omdat hij constant naar zijn eigen handjes keek en niet goed oogcontact maakte met ons. Op ruim 1½ jarige leeftijd maakt hij zijn eerste gebaar en daarna zijn we gaan doorpakken. Dagelijks heb ik met hem geoefend (d.m.v. de app Soundtouch). Bij het horen van het geluid en het zien van het plaatje, maakte ik het bijbehorende gebaar.

Onze zoon wordt nu opgevoed met gesproken taal en gebarentaal (NmG en NGT).

Inmiddels hoort hij erg goed met zijn ci’s maar ondanks dat blijven hij en wij alles ondersteunen met gebaren.

Onze zoon volgt het cluster 2 onderwijs sinds januari 2017 op een Kentalis school in Noord-Brabant. Deze school denkt goed mee over hem mede omdat hij een motorische- en ontwikkelingsachterstand heeft wat extra aandacht nodig heeft. Hij zit daar super op zijn plek en is in 1 jaar heel goed vooruit gegaan.

Samen met de andere ambassadeurs hoop ik mooie stappen te kunnen zetten, vooruitgang te boeken en meer inzicht en informatie te kunnen geven op allerlei gebied in het voordeel van de dove/sh kinderen.